Asociatia pentru Creativitate le-a propus artiştilor şi scriitorilor invitaţi să ne vorbească despre transformarea conflictului intern într-o sursă puternică și autentică de expresie creativă.
Iată ce au răspuns invitaţii noştri la întrăbările #Întâlnire c-un Balaur:
1.Cum se manifestă “balaurul interior” în procesul dumneavoastră de creaţie?
2.În cadrul atelierelor am vorbit foarte mult despre emoţie. Ce rol joacă emoţia în actul artistic?
3.Cum se aseamănă “balaurul interior” al unui scriitor cu cel al unui ceramist în procesul creativ? Există un limbaj comun?
4.Explorarea acestui concept prin intermediul artei (fie ea scrisă sau modelată) poate influența percepția și înțelegerea de sine a tinerilor participanți la proiect?
S
criitorul T.O.Bobe
- Nu știu și, mai ales, nu cred că se poate vorbi de un „balaur interior” al meu, în același sens în care folosim termenul pentru copiii cu care m-am întâlnit. Dacă pentru ei acest balaur interior ar fi emoțiile firești ale adolescenței, nesiguranța specifică vârstei, pentru mine ar fi dorința de a realiza un produs literar la un nivel estetic cât mai ridicat. Și, de fapt, nu de un balaur ar fi vorba în cazul meu, ci de Gorgona Medusa, care mă împietrește, îmi blochează scrisul când o privesc, și, de aceea, trebuie să reînvăț mereu s-o ignor.
- Cred că actul artistic e unul reușit în măsura în care poate transforma emoția umană primară, indiferent de ce natură ar fi ea, pozitivă sau negativă, în emoție artistică. E unul dintre lucrurile pe care am încercat să le transmit liceenilor de la Colegiul Ion Neculce, după ce am încercat să fac împreună cu ei un scurt inventar al emoțiilor.
- Nu am de unde să știu cum e „balaurul interior” al unui ceramist, pentru că n-am fost niciodată în interiorul unui ceramist. De altfel, nu știu cum arată nici „balaurul interior” al altor scriitori. Abia dacă reușesc să mi-l cunosc pe al meu. Dar presupun că, atât pentru ceramiști, cât și pentru scriitori sau pentru alte feluri de artiști, fie că sunt muzicieni, cineaști sau pictori, „balaurul interior” e dorința de a realiza produse artistice cât mai reușite estetic.
- Cred că orice activitate extracurriculară de felul acesta poate influența nu doar înțelegerea de sine a copiilor și a tinerilor, dar și a lumii în care trăiesc. Din păcate, una dintre marile lipsuri ale sistemului de învățământ românesc e că nu oferă tinerilor educația estetică necesară pentru ca aceștia să se poată bucura de imensul tezaur artistic al lumii.