Ați observat că pe măsură ce cresc, copiii sunt educați progresiv, de la șold în sus? Pe cât de ciudat sună, pe atât de adevărat este! Dacă încă nu vă dați seama la ce ne referim, gândiți-vă la câte ore de actorie sau dans participă elevii, în comparație cu numărul de ore de matematică sau științe naturale.
Haideți să reflectăm asupra următorului fapt: suntem educați să ne pierdem creativitatea, de multe ori simțind presiunea să devenim ceva ce nu suntem. Cum putem evita acest lucru pentru copiii noștri și, în general, pentru generațiile viitoare?
Vă lăsăm în compania lui Ken Robinson, consultant internațional în educație, care susține dezvoltarea unui sistem educațional în care accentul să fie pus nu doar pe științele exacte și pe limbile străine, ci și pe activitățile creative și artistice. Discursul este din 2006, însă este la fel de actual în cazul României, unde educația formală tinde să trateze toți copiii la fel, punând prea puțin accent pe talentele, dorințele sau preferințele de învățare ale fiecăruia.
Să nu uităm că juniorii au creativitate înnăscută, iar noi ar trebui să le-o încurajăm și dezvoltăm, fără a îi încadra în șabloane care le suprimă exprimarea creativă.
Raluca Dumitrescu
[…] TED, există un discurs remarcabil despre creativitatea în şcoli (căruia i-am dedicat un articol anterior), ţinut de Sir Ken Robinson, profesor, autor şi îndrumător în inovarea resurselor folosite în […]